26 Januari 2010

aku hidup dalam mimpi

First of all,..salam sejahtera pada semua yg sedang membaca kisah "aku hidup dalam mimpi".... salam perkenalan juga pada semua dan tak lupa salam persaudaraan untuk semua yang sudi berhubungan dgn aku...
heheh kisah yang dipaparkan ini berunsur pengetahuan dan kebenaran janjiNya pada hamba yang diciptakanNya sebagai khalifah di muka bumi ciptaanNya...
aku yakin kebanyakan korang mesti pernah bermimpi kan?...kadang2 mimpi indah...kadang2 mimpi aneh...kadang2 mimpi buruk...dan kadang2 tu mimpi ngeri pun ada...ini semua suatu yang benar dan wujud dalam kehidupan manusia di muka bumi ini...jadi,.tiada satu ciptaan pun yang tak bersebab..maka perlulah kita sebagai manusia mencari pengetahuan tentang kejadian mimpi yang diciptakanNya sebagai suatu yang ajaib bagi membuktikan kekuasaanNya...
kenapa pulak mimpi dikatakan ajaib?....cuba fikirkan sejenak,..apa yang berlaku jika sampan yang dinaiki hampir tenggelam di tengah lautan,,..tapi nelayan yang kemudi sampan itu dengan selamba berjalan di atas air laut untuk menuju ke tepian pantai..???confirm sape yang nengok mesti berkata ianya ajaib....sama juga seperti mimpi....kita sedang tidur,,,.tp kita dapat pergi ke suatu tempat sambil melihat,.. berkata kata,.. berjalan jalan,,.. dan macam2 lagi...,bila celik je mata,...mimpi rupanya....semoga huraian itu dapat menyedarkan kita tentang keajaiban kekuasaanNya..
aku bukan ape,..sebelum ni aku tak pernah fikir pun pasal mimpi ni...asal mimpi je mesti tak ingat apa yang aku mimpikan...xde sebab untuk aku fikir...memang aku mengaku ia satu keajaiban...memang aku mengaku ia satu petunjuk atau petanda...dan kadang2 ia cuma terbawak2 oleh khayalan sebelum tido...tapi semenjak beberapa musim ni,..aku selalu dapat mimpi yang dapat aku ingat...dan setiap mimpi ada hubungkait antara satu sama lain...membuatkan aku tertanya tanya...tambahan plak kesemua mimpi yang aku lalui seakan berlaku dalam realiti hidup aku...yang heran tu,..kenapa?????..sampai dah 2 tiga tahun masih mcm ni...aku seperti dibelenggu oleh mimpi...dan seolah olah aku hidup dalam mimpi....

2 ulasan:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.